بست اسپیت چیست؟

«بست اسپیت» یا همان «بست اسپید» قطعه‎ای است که به منظور نصب لوله‎ها روی دیوار و یا صفحه نگهدارنده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل بست‎ها را به روش گالوانیزه گرم تولید می‎کنند، ناگفته نماند که این مدل بست‎ها را توسط استاندارد BS و یا ISO طراحی و تولید می‎کنند. در هر سیستم برق کشی که در ساختمان‎ها انجام می‎شود، یکی از مهم‎ترین لوازمی که به آن احتیاج است، بست اسپیت است.

اساساً در محیط مرطوب از این مدل بست‎ها استفاده می‎کنند؛ بنابراین ساختار این بست‎ها باید به صورتی باشد که هر شرایط آب و هوایی دوام داشته باشد. زمانی که این بست‎ها مقاومت بالایی داشته باشند، کابل و یا تاسیسات برقی دچار آسیب نمی‎شوند. در ساختار بست اسپید از فولاد بسیار مستحکم استفاده می‎کنند، به همین دلیل استحکام آن‎ها مثال زدنی است؛ بنابراین مدت زمان زیادی می‎توان آن‎ها را مورد استفاده قرار داد.

در تأسیسات برقی صنایع و یا ساختمان‌سازی این بست‎ها را با سایزهای متنوعی مشاهده خواهید کرد؛ به همین دلیل برای متصل کردن لوله‎ها و… به دیوار یا سقف بایستی از بست‎هایی که سایز متنوع دارند، استفاده کنید. این ویژگی خوب بست‎ها، این امکان را برای مجریان کار فراهم می‎کند که لوله‎ها را با سایز بندی‎های مختلف مورد استفاده قرار دهند.

انواع بست اسپیت

بست اسپیت ها حالت های مختلفی دارند که شامل اند از :

  • بست صلب
  • بست روکش دار
  • بست انعطاف پذیر
  • بست یک طرفه
  • بست دوطرفه

شما می توانید به راحتی این بست ها را در بازار پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید.

گروه صنعتی تک سینی کابل تولید کننده انواع سینی کابل ،نردبان کابل ، لوله فلکسیبل، لوله فولادی برق ( جعبه تقسیم چدنی ) و پریز کف‌خواب با بهترین قیمت و کیفیت می باشد.

انتخاب گروه صنعتی تک سینی کابل بهترین گزینه شما برای خرید جعبه تقسیم چدنی در انواع مختلف می باشد. شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان تک سینی کابل بتوانند شما را راهنمایی کنند.

خرید بست اسپیت

زمانی که می‎خواهید این مدل بست‎ها را تهیه و خریداری کنید، باید به مشخصات کلی آن‌ها دقت کنید؛ برای مثال مشخصاتی همچون اندازه استاندارد و سایز آن‎ها و حتی متریال و… را روی جعبه مشاهده خواهید کرد. در هنگام خرید این محصول حساسیت زیادی را به خرج دهید تا بتوانید که بهترین گزینه را متناسب با نیازتان تهیه کنید.

اگر بست اسپیت انتخاب شده اندازه مناسبی نداشته باشد، قطعا خسارت‎های زیاد و جبران ناپذیری را برای ساختمان به وجود می‎آورد. معمولاً در تأسیسات برقی هر ساختمانی کابل‎ها و لوله‎های زیادی از روی دیوار یا زیر سقف عبور داده می‎شود، بنابراین ساختار این بست‎ها باید به صورتی باشد که بتوانند وزن زیادی از کابل‎ها و لوله‎ها را تحمل کند.

بستی را انتخاب کنید که در برابر ساییدگی و پوسیدگی و شرایط محیطی مختلف، مقاومت بسیار بالایی از خود به نمایش بگذارد. باتوجه به ویژگی‎هایی که در این مدل بست‎ها دیده می‎شود، توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است؛ به همین دلیل در صنایع مختلف، کاربرد فراوانی دارد. می‎توانید انواع سایز بست اسپیت را با کیفیت بالا و قیمتی مناسب به صورت عمده و جزئی از فروشگاه اینترنتی تک سینی کابل تهیه و خریداری کنید.

خرید لوله فولادی برق

ابعاد بست اسپیت

همانطور که گفتیم بست اسپیت ها انواع مختلفی دارند که براساس  اندازه سایز آنان تقسیم بندی و در بازار عرضه می شوند :

  • بست اسیپت ۱۳.۵
  • بست اسپیت ۱۶
  • بست اسپیت ۲۱
  • بست اسپیت ۲۹
  • بست اسپیت ۳۶
  • بست اسپیت ۴۲
  • بست اسپیت ۴۸

کاربرد بست اسپیت

اصولاً در صنایع مختلف تأسیسات لوله کشی زیادی مشاهده می‎شود که این لوله کشی‎ها از زیر سقف و یا روی دیوار عبور داده می‎شوند، با توجه به این مسئله برای آن‎ها بایستی که از تجهیزات خاصی استفاده کنید که لوله به خوبی به دیوار یا سقف متصل شود. بست اسپیت از جمله مهم‎ترین و پرفروش‌ترین تجهیزاتی است که به این منظور مورد استفاده قرار می‎گیرند.

با استفاده از این بست‎ها دیگر نیازی به جوشکاری در ساختمان‎ها نخواهد بود؛ لذا طراحی آن به صورتی است که برق را از بین لوله‎های فلزی که از داخل بست‎ها عبور داده شده‎اند را در محل مورد نظر نصب می‎کنند. اصولاً کاربرد این بست این است که اتصالات مختلف را در صنایع به دیوار یا سقف متصل می‌کنند و در عین حال از این اتصالات به خوبی محافظت می‎کنند.

فراموش نکنید که بست اسپیت را به راحتی می‎توانید نصب کنید و نیازی به جوشکاری هم ندارد. کاربرد اصلی این مدل بست‎ها این است که لوله‎هایی با سایزهای متنوع را به دیوار اتصال می‎دهند و شما بایستی که سایز متناسب با لوله را انتخاب کنید و در نهایت آن را در محل مورد نظر نصب کنید.

جنس بست اسپیت

این قطعات از ورق های گالوانیزه  گرم تولید می شوند و این فرایند تولید باعث شده که این قطعات  خراب نشوند. مواد اولیه این قطعات از ورق های فولادی با فرایند آبکاری می باشد به همین دلیل این قطعات پایداری بسیار زیادی در برابر عوامل مخرب و جوی دارند و به علت وجود فرآیند آبکاری مقاومت بسیار بالایی پیدا می کنند.

این قطعات براساس استاندارد های ISO  و BS تهیه می شوند پس در خرید بست اسپیت باید به تفاوت این استاندارد ها دقت شود.

خرید بست اسپیت

مزیت استفاده از بست اسپیت چیست ؟

مزیت اصلی این محصول این است که دیگر شما نیازی به کمک جوشکار یا شخص اضافی دیگری ندارید. زیرا این بست ها دارای سیستم بسیار منظم و مرتبی دارند که به راحتی می توانند برق را از لوله های فلزی عبور دهند. زیرا لوله های برقی از میان این بست ها عبور می کنند و به هر محلی که قرار است نصب شوند برق را هدایت می کنند.

اگر شما لوله ای که میخواهید در ساختمانتان بکار ببرید دارای اندازه با خم ۴۵ یا ۹۰ درجه است دیگر نیازی به بست اسپیت ندارید و شما می توانید از یک نوع دیگر از بست اسپیت ها استفاده کنید که به نام بست اسپیت نافی دار شهرت دارد و این بست اسپیت به صورت کاملا سفارشی تولید می شود.

اگر شما در ساختمانتان قصد دارید لوله های فلزی نصب کنید حتما باید از بست اسپیت استفاده کنید تا به راحتی بتوانید هر سایز لوله ای که مد نظرتان است در ساختمان خود قرار دهید.

مهم ترین و اصلی ترین مزیت بست اسپیت

مهم ترین و اصلی ترین مزیت بست اسپیت این است که این محصول قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر محصولات مشابه خود دارد که علاوه بر آن شما می توانید این محصول را در اندازه های مختلف در بازار به راحتی پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید.

اگر به روی جعبه های این محصولات نگاه کنید استاندار سایز و همچنین اندازه اصلی بست اسپیت داخل جعبه و همینطور نام کارخانه تولید آن روی جعبه خرید آن درج و ثبت شده است. با این مشخصات، محصول به قسمت انبار کارخانه منتقل می شود و نگه داری می شود تا  با توجه به نیاز مشتریان عرضه شود.

از عوامل مهم در سیستم سیم کشی ساختمان سازی استفاده از بست اسپیت های مناسب است زیرا یک بست اسپیت اگر به اندازه لوله مصرفی درست انتخاب نشده باشد باعث می شود خسارات زیادی به آن مکان  یا ساختمان وارد شود.

به‌روز رسانی در تاریخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *