جعبه تقسیم چدنی چیست؟

جعبه تقسیم چدنی همان جعبه تقسیم آلومینیوم است که مانند دیگر انواع جعبه تقسیم‌ها، برای ایجاد انشعابات الکتریکی در سیستم‌های برقی ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی به‌کار برده می‌شوند. جعبه تقسیم‌ها معمولا در دو جنس پلاستیک و یا فلز تولید می‌شوند. این نوع از جعبه تقسیم‌ها، با استفاده از قالب ریختگی چدنی و استاندارد، تولید شده و در اندازه‌ها و سایزهای متنوعی به فروش می‌رسد.

گروه صنعتی تک سینی کابل تولید کننده انواع سینی کابل ،نردبان کابل ، لوله فلکسیبل، لوله فولادی برق ( خرید جعبه تقسیم چدنی ) و پریز کف‌خواب با بهترین قیمت و کیفیت می باشد.

انتخاب گروه صنعتی تک سینی کابل بهترین گزینه شما برای خرید جعبه تقسیم چدنی در انواع مختلف می باشد. شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان تک سینی کابل بتوانند شما را راهنمایی کنند.

جعبه تقسیم چیست؟

جعبه تقسیم ابزاری جهت انشعاب دادن به سیم‌های برق ساختمان می‌باشد. این جعبه‌ها به دو شکل روکار و توکار مورد استفاده قرار می‌گیرند. جعبه‌های تقسیم، در سایزها و اندازه‌های گوناگونی ساخته شده و از مواد اولیه‌ای همچون: پلاستیک؛ چدن؛ گالوانیزه؛ آلومینیوم؛ و در شکل‌های مختلفی مانند مربع؛ مستطیل؛ دایره؛ هشت ضلعی و سقفی برای کاربردهای مختلف تولید می‌شوند.

انواع جعبه تقسیم چدنی

  1. جعبه تقسیم‌چدنی سوراخ دار ساده

آلیاژ این نوع از جعبه تقسیم‌چدنی، برای اهداف معمولی کاربردهای مهندسی، مناسب است. بیشترین کاربرد این نوع ازجعبه ها، در لوله کشی روکار برق ساختمان در شرایط معمولی می‌باشد.

تعداد سوراخ‌های جعبه متناسب با سایز جعبه بوده و معمولا بین 4 تا 6 عدد است که داخلشان قلاویز و رزوه کاری می‌شود. نمره حفره‌ها به ترتیب PG11، PG13، PG16، PG21، PG29، PG36 می‌باشد که مناسب قطر لوله توسط خریدار انتخاب می‌شود.

 

  1. با IP و ضد انفجار بدون سوراخ

این نوع از جعبه تقسیم‌چدنی برای استفاده در محیط‌های دارای حرارت بالا مناسب بوده و در مقابل ساییدگی و خورندگی مقاوم است. علاوه بر این، چدن‌های سفید و آلیاژ آنها کاملا ضد زنگ و ضد انفجار است. چدن به کار رفته در جعبه تقسیم چدنی با آلیاژ چدن ساده تفاوت دارد.

1. جعبه تقسیم چدنی
خرید جعبه تقسیم چدنی

ویژگی ها و کاربردهای جعبه تقسیم چدنی

  • ابعاد داخلی و خارجی طول و عرض جعبه به‌صورت استاندارد معمولا 10 در 10 ، 15 در 10 و 20 در 20 می‌باشد؛ البته، در صورت درخواست سفارشی با تعداد زیاد، ابعاد جعبه می‌تواند تغییر کند. همچنین، عمق درون جعبه سوراخ دار 5 تا 8 سانتی متر می‌باشد.
  • این نوع جعبه در ساخت و سازهای ساختمانی برای محافظت و مراقبت از اتصالات برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • به‌عنوان قسمتی از سیستم کابل کشی ساختمان به کار میروند.
  • محیطی ایمن و مطمئن برای کابل‌های الکتریکی فراهم می‌کنند.
  • در لوله کشی‌های روکار برق مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • محلی برای سربندی کابل‌ها و دسترسی به آنها می‌باشند.
  • از ارتباط مستقیم اشخاص با کابل‌های برق جلوگیری می‌نمایند.
  • از کابل‌ها و سیم‌ها در برابر گرد و غبار محافظت می‌نمایند.
  • از جویده شدن کابل‌ها و سیم‌ها، توسط جانوران موزی مانند موش‌ها جلوگیری می‌نمایند.
  • از سیم‌ها و کابل‌های درون ساختمان، بهتر و آسان‌تر مدیریت خواهند کرد.
  • برای کاربردهای گوناگون، می‌توان از جعبه تقسیم‌چدنی، انشعابات مختلفی گرفت.
  • موجب محافظت از سیم‌ها در برابر آب و رطوبت خواهند شد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *