جعبه تقسیم چیست ؟

پس از نصب تجهیزاتی مانند سینی کابل و ساپورت ها و عبور کابل‌ و سیم‌ از روی آن ها، ممکن است لازم باشد انشعاباتی از این سیم و کابل‌ها گرفته شود. در نتیجه، برای اینکه اولا: این انشعابات در دسترس قرار گرفته و ثانیا: در برابر گرد و غبار و سایر عوامل محیطی حفظ شوند، از جعبه تقسیم استفاده می گردد.

از جعبه تقسیم گالوانیزه یا همان جعبه تقسیم برق، به عنوان محلی برای دسترسی به کابل ها و انشعابات برق استفاده می شود. این نوع از جعبه تقسیم ها، با استفاده از ورق گالوانیزه سرد استاندارد و ورق گالوانیزه گرم استاندارد تولید شده و در اندازه ها و سایزهای مختلفی در بازار موجود می باشد.

در جعبه تقسیم ها، رشته های سیم و کابل، به وسیله لوله های فولادی برق یا PVC  به درون سوراخ هایی که به وسیله ترمینال برق، انشعاب پیدا کرده یا تقسیم شده اند، می شوند و در فضاهای مختلف ساختمان، جریان برق رسانی را منشعب می کنند.

معمولا در ساختار ورق گالوانیزه از فولاد استفاده می شود. اما این فولاد تحت شرایط خاصی گالوانیزه شده و در نتیجه، مقاومت آن در برابر رطوبت، تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. بنابراین، پیشنهاد می شود جعبه تقسیم برق گالوانیزه را در محیط های باز که خطر خوردگی و زنگ زدگی وجود دارد، نصب نمایید.

گروه صنعتی تک سینی کابل تولید کننده انواع سینی کابل ،نردبان کابل ، لوله فلکسیبل، لوله فولادی برق ( جعبه تقسیم چدنی ) و پریز کف‌خواب با بهترین قیمت و کیفیت می باشد.

انتخاب گروه صنعتی تک سینی کابل بهترین گزینه شما برای خرید جعبه تقسیم چدنی در انواع مختلف می باشد. شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان تک سینی کابل بتوانند شما را راهنمایی کنند.

جعبه تقسیم گالوانیزه

انواع جعبه تقسیم گالوانیزه

جنس بدنه فاکتور مهمی در انتخاب یک جعبه تقسیم برق به شمار می رود. جعبه تقسیم ها از نظر جنس بدنه به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. انواع جعبه تقسیم گالوانیزه عبارت است از:

  • گالوانیزه گرم
  • گالوانیزه سرد
خرید جعبه تقسیم گالوانیزه

ویژگی ها و کاربرد جعبه تقسیم گالوانیزه

  • خرید جعبه تقسیم گالوانیزه : جعبه تقسیم گالوانیزه یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات به کار رفته در فعالیت های ساختمانی؛ صنعتی و به ویژه در تاسیسات برقی به شمار می رود.
  • جعبه تقسیم برق گالوانیزه در محیط های روباز و بدون پوشش مورد استفاده قرار می گیرند.
  • این نوع از جعبه‌های تقسیم، در لوله کشی روکار و توکار برق برای نگهداری و سربندی کابل ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • از ارتباط افراد با سیم های برق ساختمان جلوگیری خواهند نمود.

به دلیل استفاده از عمل گالوانیزاسیون در ساختار جعبه تقسیم گالوانیزه، این جعبه از سیم ها و کابل‌های برق ساختمان در برابر درجه حرارت های بالا؛ گرد و غبار و برخورد آب و رطوبت با سیم های برق محافظت می نماید

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *