زانویی سینی کابل چیست

سینی کابل یکی از محصولاتی است که توانسته کمک شایانی به مدیریت سیم ها بکند. این وسایل پر کاربرد عمرانی به دلیل محافظت و مراقبت از کابل ها در پروژه های عمرانی و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند. اگر بخواهیم تعداد فراوانی سیم را در مسیرهای مشخصی هدایت کنیم از سینی کابل استفاده می کنیم. زانویی سینی کابل یکی از متعلقات آن است که برای تغییر مسیر بسیار مفید و پر استفاده است. اگر در طول مسیر هدایت کردن سیم ها نیاز به تغییر جهت داشته باشیم زانویی نردبان کابل به راحتی این امکان را برای ما فراهم می کند. در این مقاله از سری مقالات آموزشی گروه صنعتی تک سینی کابل با ما همراه باشید تا زانویی سینی کابل و انواع آن را مورد بررسی قرار دهیم.

خرید زانویی سینی کابل : زانو سینی‌کابل منجر می گردد، تا تعداد متعددی از کابل ها به طور دقیق  از یک مسیر رد شوند و همینطور سبب نگهداریشان می گردد.

حالا در مسیر نصب سینی کابل، گاها امکان دارد، نیاز به تغییر و تحول مسیر باشد که در اینصورت مورد ها، نیاز به زانو سینی‌کابل می باشد. زانو سینی‌کابل جهت رابطه میان سینی کابل سایز های گوناگون در کناره ها به کارگیری می‌گردد و از ورق گالوانیزه گرم نیز ایجاد می شود.
این زانویی ها در پایانه سینی گالوانیزه بسته گردیده و در زاویه های 30، 45 و 90 درجه ساخت و به بازار عرضه می شوند.

کاربرد زانویی سینی کابل

در مسیر هدایت کردن سیم ها گاهی نیاز است تا تغییر جهت را اعمال کنیم. برای اینکه بتوانیم این کار را به درستی و اصولی انجام دهیم نیاز است تا از زانویی سینی‌کابل استفاده کنیم. اگر بخواهیم بطور کلی بگوییم این تجهیزات یکی از تجهیزات قابل استفاده در سینی کابل است که تغییر دادن مسیر سیم ها را برای ما ممکن می سازد. متعلقات مختلف سینی کابل را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

• سه راهی
• چهار راهی
• ساپورت سینی کابل
• رابط سینی کابل
• نردبان کابل
• زانویی سینی کابل
• پیچ کله قارچی و مهره و واشر
• درب سینی کابل

انواع زانویی سینی کابل

زانویی سینی کابل بر دو دسته : 1- عمودی ٢- افقی تقسیم می شوند.
زانو های افقی در پهنا های متفاوت و زواياي مختلف ایجاد مي گردد، زانو از جمله متعلقات پرمصرف سيني كابل است كه براي تغيير مسير كابل و نيز براي تغيير مسير از یک مکان به مکان ديگر مورد به کارگیری قرار میگیرد.

زانویی عمودی براي مکان های غير همسطح مورد به کارگیری قرار میگیرد، زانو عمودي نيز بر دو دسته، زانوي سيني كابل عمودي داخلي و عمودي خارجی می باشد

زانویی های افقی همانطور که از اسم آن ها پیداست برای تغییر دادن مسیر کابل کشی افقی استفاده می شوند. این دسته در زوایای مختلف 45 درجه و 90 درجه طراحی و تولید می شوند. زانویی سینی کابل های داخلی، خارجی و آبشاری هم برای تغییر دادن مسیر سیم کشی به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گیرد. این گروه دارای ظاهری T و یا + شکل هستند.

خرید زانویی سینی کابل

جنس زانویی سینی کابل

این متعلقات سینی کابل ها در جنس های مختلفی عرضه می شوند. از رایج ترین مدل های آن ها می توان به مدل های استیل، گالوانیزه و آلومینیومی اشاره داشت.

• زانویی آلومینیومی: فلز آلومینیومی به دلیل وزن کم و استحکام بالای خود در صنایع مختلف بسیار پر استفاده است. مدل های آلومینیومی زانویی سینی کابل از محبوب ترین مدل های آن است که توانایی تحمل سیم های فراوان را داراست.
• زانویی گالوانیزه: این دسته از این تجهیزات به کمک ورق گالوانیزه گرم تولید می شوند. دارای طول عمر بالایی هستند. به راحتی در پروژه های مختلف مورد استفاده قرار گرفته و در دراز مدت هیچگونه مشکلی را به همراه ندارند.
• زانویی استیل: این مدل ها به گونه ای ساخته شده اند تا به راحتی تغییر شکل دهند و در زوایای مختلف استفاده شوند. در ضخامت های مختلفی تولید می شوند تا بتوانند سیم های زیادی را پوشش داده و از آن ها مراقبت کنند.

کاربرد زانویی سینی کابل

در مسیر هدایت کردن سیم ها گاهی نیاز است تا تغییر جهت را اعمال کنیم. برای اینکه بتوانیم این کار را به درستی و اصولی انجام دهیم نیاز است تا از زانویی سینی کابل استفاده کنیم. اگر بخواهیم بطور کلی بگوییم این تجهیزات یکی از تجهیزات قابل استفاده در سینی کابل است که تغییر دادن مسیر سیم ها را برای ما ممکن می سازد.

از مهمترین مورد های به کارگیری از زانویی، زمان میباشد که از کابل کشی در سینی کابل در کناره ها به کارگیری می‌گردد.
همینطور در رابطه میان سینی کابل های گوناگون است. زانویی مورد نیاز را مناسب به زاویه ها در مسیر سینی کشی به کارگیری می نمایند که‌ این زانویی ها اشکال گوناگونی نسبت به زاویه آن ها دارا هستند که  به چهار نوع اصلی تقسیم می گردند.

متعلقات مختلف سینی کابل را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

• سه راهی
• چهار راهی
• ساپورت سینی کابل
• رابط سینی کابل
• نردبان کابل
• زانویی سینی کابل
• پیچ کله قارچی و مهره و واشر
• درب سینی کابل

زانویی سینی کابل

انواع مختلف زانویی سینی کابل

زانویی سینی کابل همانطور که اشاره کردیم در انتهای سینی کابل نصب شده و مسیر سیم ها را عوض می کنند. این وسایل مفید و پر استفاده در انواع مختلف ساخته تولید می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

• زانویی های 45 درجه
• زانویی های 90 درجه
• زانویی داخلی
• زانویی خارجی
• آبشاری

زانویی های افقی همانطور که از اسم آن ها پیداست برای تغییر دادن مسیر کابل کشی افقی استفاده می شوند. این دسته در زوایای مختلف 45 درجه و 90 درجه طراحی و تولید می شوند. زانویی سینی کابل های داخلی، خارجی و آبشاری هم برای تغییر دادن مسیر سیم کشی به صورت عمودی مورد استفاده قرار می گیرد. این گروه دارای ظاهری T و یا + شکل هستند.

ویژگی های زانو سینی‌کابل

زاویه های سینی کابل از زاویه های مهم زانویی، میتوان به زاویه 90 درجه داخلی – 90 درجه خارجی – 45 درجه داخلی – 45 درجه خارجی اشاره نمود.

عرض زانوی سینی کابل همینطور از زانوی های آبشاری در سینی کشی هایی که به طور عمودی می‌باشند، برای متصل سینی کابل ها بکارگیری می گردد، زانویی کابل های برقی دارنده پهنای مشخصی برای سینی کشی می‌باشند که از اشکال آن ها میتوان زانویی با پهنای :

10 سانتیمتر – 15 سانتی متر – 20 سانتی متر – 25 سانتی متر – 30 سانتی متر – 40 سانتی متر – 50 سانتی متر – 60 سانتی متر – 70 سانتی متر را اسم برد.
ضخامت های زانویی پس از این که پهنای زانو و زاویه زانوی سینی کابل را تعیین کردیم، بهتر میباشد که ضخامت سینی کابل با زاویه و پهنای زانویی را مساوی کنیم، تا از مشکلات و صدمات، در پی فعالیت پیشگیری کنیم.

ضخامت زانویی سینی‌کابل

0/5 میلیمتری  – 7/0 میلیمتری – 9/0 میلیمتری – 1 میلیمتری – 25/1 میلیمتری – 5/1 میلیمتری – 2 میلیمتری – 5/2 میلیمتری

گالوانیزه گرم گالوانیزه سرد و استیل را میتوان از اشکال متریال ورق زانویی اسم برد و در آخر میتوان بیان کرد، ارزش زانویی کابل ها با دقت به مدل زاویه ، متریال ، ورق ، پهنا و ضخامت زانو محاسبه می گردد.

خرید زانویی سینی کابل

گروه صنعتی تک سینی کابل تولید کننده انواع سینی کابل، نردبان کابل، لوله فلکسیبل، لوله فولادی ، انواع جعبه تقسیم و جعبه تقسیم پلاستیکی و پریز کف‌خواب با بهترین قیمت و کیفیت می باشد.

انتخاب گروه صنعتی تک سینی کابل بهترین گزینه شما برای خرید سینی کابل و خرید زانویی سینی کابل  در انواع مختلف می باشد. شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان تک سینی کابل بتوانند شما را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *