مراحل تولید سینی کابل

مراحل تولید سینی کابل طی فرآیندی با به کار بردن لوازم پیشرفته به ترتیب مشخصی انجام می‌شود، تا محصول نهایی به بهترین نحو برای مصرف مشتری آماده شود. ورق سینی کابل را می‌توان با کیفیت‌ها و ابعاد گوناگون ساخت که بسته به نوع لوازمی که به کار می‌برند و نحوه تولید سینی کابل کیفیت تعیین می‌شود. در ادامه به طور کلی به مراحل و نحوه تولید سینی کابل می‌پردازیم.

مراحل تولید سینی کابل

انتخاب ورق سینی کابل

اولین کار در تولید سینی کابل، انتخاب ورق برای تولید سینی کابل است که به دو روش انجام می‌شود. جنس ورق‌هایی که در نحوه تولید سینی کابل استفاده می‌شود، ورق فولادی سیاه یا ورق گالوانیزه فابریک است که درجه کیفیت متفاوت، برای مثال گرید A و گرید B و … هستند. ورق فولادی سیاه (ورق روغنی) را پس از مونتاژ آن به سینی کابل فولادی، کل سینی در حمام فلز مذاب روی فرو می‌برند (این کار برای استفاده از سینی کابل در محیط‌های بیرون و کاربرد‌های صنعتی در شرایط سخت انجام می‌شود) ضخامت ورق گالوانیزه گرم تولید شده به مدت زمان فرو بردن آن و سرعت برداشتن آن بستگی دارد، که هر اندازه پوشش ورق یک دست و صاف‌تر باشد، یعنی باکیفیت‌تر باشد؛ سینی کابلی که تولید می‌شود با هزینه کمتری برای تولید کننده و مصرف کننده تمام می‌شود و در آخر کالای تولید شده کیفیت بالاتری خواهد داشت که ضخامت آن بین ۶۰ تا ۷۰ میکرون است.

ورق های گالوانیزه فابریک که به ورق سرد یا کارخانه‌ای معروف هستند باید بدون شوره و پوششی یک دست در تمام سطوح داشته باشد و با توجه به اینکه فلز روی در ساختار ورق گالوانیزه ضخامت کمتری نسبت به ورق گالوانیزه گرم دارد، پس باید کیفیت ورق از نوع گرید A باشد تا در مناطقی که رطوبت زیاد است، فلز سطح آن زود زنگ نزند.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

☑️ با انتخاب درست سینی کابل استاندارد کیفیت کار خود را دو برابر کنید! استاندارد سینی کابل

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰

سوراخکاری و برش سینی کابل 

پس از انتخاب ورق سینی کابل، سوراخکاری و برش سینی کابل از مراحل تولید سینی کابل است که انجام می‌گیرد. برشکاری سینی کابل با دستگاهی که مدار NC و در برخی مقیاس‌ها به وسیله قیچی به طول ۲متر و ۳ متر انجام می‌گیرد، ولی سوراخکاری سینی کابل بیشتر با دستگاه CNG (برای زیبایی ظاهری و هم اندازه بودن سینی‌های کابل) و در برخی مقیاس‌های کوچکتر به وسیله دستگاه پرس ضربه‌ای پانچ می‌شود؛ تا در لبه برش خورده و قسمت‌های پانچ شده سینی کابل پلیسه‌ای به وجود نیاید و برای زمانی که سینی کابل نصب می‌شود و کابل در آن قرار می‌گیرد به دست و روکش کابل آسیبی وارد نشود و از خطرات احتمالی پیشگیری شود.

سینی گالوانیزه سرد که سوراخکاری می‌شود امکان زنگ زدگی در محل سوراخ شده وجود دارد؛ پس برای تاخیر انداختن در زنگ زدگی محل پانچ شده در محیط‌هایی که رطوبت بیشتر از اندازه مجاز است، از پوشش گالوانیزه گرم به دلیل مقاومت بیشتر نسبت به گالوانیزه سرد استفاده شود. بعد از برش و سوراخکاری، خمکاری سینی کابل انجام می‌شود که مانند برش، به وسیله دستگاهی که مدار CN دارد به سه گونه۲ خم، ۴ خم و ۶ خم در درجه و زاویه‌های متفاوت بسته به ضخامت ورق گالوانیزه‌ای که استفاده می‌شود، انجام می‌گیرد.

جوشکاری سینی کابل

جوشکاری سینی کابل 

قدم سوم از مراحل تولید سینی کابل، جوشکاری سینی کابل است که در اینجا، قطعاتی که به جوشکاری نیاز دارند، به بخش جوش منتقل می‌شوند و جوشکاری با تشخیص نوع و ضخامت ورق به وسیله جوش co2 انجام می‌شود. جوشکاری بیشتر روی اتصالات سینی کابل صورت می‌گیرد که بیشترین اتصالات روی آن شامل:

☑️ سه راهی و چهار راهی سینی کابل
☑️ تبدیل سینی کابل
☑️ زانویی ۹۰ درجه
☑️ رایزر سینی گالوانیزه
☑️ درپوش سینی کابل 

نگه‌دارنده (ساپورت جوش) یک وسیله کاربردی در سینی کابل است که به شکل T(مثلثی یا ذوزنقه) که جنس آن اکثراً فولاد گالوانیزه است، تولید می‌شود.

بازرسی قطعات سینی کابل 

بازرسی قطعات و نحوه تولید سینی کابل در ۴ مرحله انجام می‌شود که عبارت است از:

⏹️ بازرسی اولیه سینی کابل: در این بخش به بررسی کیفیت (ضخامت کافی و سطح صاف و بدون موج) و کمیت مواد اولیه می‌پردازند و بعد از تایید به مرحله تولید می‌روند.

⏹️ بازرسی هنگام تولید سینی کابل: این مرحله قطعاتی که به هنگام تولید آسیب دیده‌اند و کیفیت لازم را ندارند با تشخیص اپراتور از دور خارج می‌شوند.

⏹️ بازرسی پس از انجام گالوانیزاسیون: این مرحله از بازرسی روی محصولاتی که با گالوانیزه گرم پوشش داده شده‌اند، صورت می‌گیرد و محصول تولیدی اگر کیفیت کافی را نداشته باشد، از دور تولید حذف می‌شود.

⏹️ بازرسی پایانی سینی کابل: آخرین بازرسی پیش از بسته‌بندی محصول انجام می‌شود و با بررسی کیفیت و عیوب از بسته‌بندی کالای معیوب ممانعت و از محکم بودن تسمه مورد استفاده در هنگام بسته‌بندی اطمینان حاصل می‌شود.

بازرسی قطعات سینی کابل

سخن پایانی 📑

در نحوه تولید سینی کابل فضایی که رطوبت بیشتر از حد مجاز دارد، ورق باکیفیت و گریدA به کار می‌برند و خلوص و ضخامت آن‌ها مطابق استاندارد ASTM123 انجام می‌شود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از فرصت مشاوره رایگان با کارشناسان مجرب تک سینی کابل با ما تماس بگیرید.

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

📝 امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید . 📝

➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖

بروزرسانی 18.11.00

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *