بست اسپیت چیست ؟ انواع ، جنس ، خرید و فروش بست اسپیت

بست اسپیت چیست ؟

بست اسپیت چیست ؟ به طور کلی بست اسپیت‌ها محصولات و قطعاتی محسوب می‌شوند که بسیار کار آمد در صنعت برق هستند که از روش ورق گالوانیزه گرم برای تولید آنان استفاده می‌کنند. بست اسپیت‌ها سایز‌های مختلفی دارند که هرکدام کار مختص به خود را انجام می‌دهد. این قطعات از آن دست قطعاتی هستند که برای  لوله فلکسی و لوله گالوانیزه استفاده می‌شوند و کاربرد اصلی آنان برای نصب کردن لوله‌ها بر روی دیوار است. در ادامه این مطلب شما را کاملا با این محصول (بست اسپیت چیست ) آشنا می‌کنیم پس همرا ما باشید.

بست اسپیت چیست

انواع سایز بندی بست اسپیت چیست ؟

همانطور که گفتیم بست اسپیت ها انواع مختلفی دارند که براساس  اندازه سایز آنان تقسیم بندی می‌شوند که عبارت اند از :

  • بست اسیپت ۱۳.۵
  • بست اسپیت ۱۶
  • بست اسپیت ۲۱
  • بست اسپیت ۲۹
  • بست اسپیت ۳۶
  • بست اسپیت ۴۲
  • بست اسپیت ۴۸

موارد فوق اندازه‌های بست اسپیت هستند که با توجه به اندازه لوله مصرفی استفاده ، روی دیوار  نصب می‌شوند. این محصولات با توجه به قیمت بسیار پایینی که نسبت به دیگر محصولات مشابه دارند بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربرد بست اسپیت چیست ؟

امروزه نقش بست اسپیت‌ها در صنعت برق بسیار پر‌کاربرد است و به نوعی نقش حیاتی‌ ای این محصولات در این صنعت ایفا می‌کنند . کاربرد اصلی بست اسپیت ها در نصب کردن انواع لوله به دیوار است و این کار کمی دقت و توجه نیاز دارد تا شما بتوانید بهترین بست را برای اندازه لوله مصرفی خود انتخاب کنید. معمولا از این بست ها برای نگه داشتن لوله های گالوانیزه به جهت عبور سیم های برق استفاده می کنند.

انواع بست اسپیت

ویژگی بست اسپیت چیست

این محصولات نه تنها بسیار کارآمد هستند در صنعت برق،  بلکه بسیار مورد توجه مهندسین برق هم قرار گرفته‌اند و مهندسین برق برای بهتر شدن کار خود در صنعت برق بسیار از این محصولات استقبال کرده اند به طوری که الان این محصول به این جایگاه رسیده است ویژگی اصلی بست اسپیت این است که از ورقه های گالوانیزه گرم تولید شده و هیچ گاه خراب نمی شود.

زیرا این فرایند تولید منجر به آن شده است که بست اسپیت ها قابلیت این را داشته باشند تا بتوانند تجهیزات برقی در ساختمان را از هر گونه آسیبی دور کنند . این بست ها به علت وزن بسیار کمی که دارند منجر به آن شده که  صنعت ساختمان سازی کار راحت تری در این زمینه داشته باشد . از انواع بست های برای پیکر بندی در لوله کشی های  برقی ساختمان ،  انواع اتصالات و فلنج ها بسیار  مورد استفاده قرار می دهند .

مزیت استفاده از بست اسپیت چیست ؟

مزیت اصلی این محصول این است که دیگر شما نیازی به کمک جوشکار یا شخص اضافی دیگری ندارید. زیرا این بست ها دارای سیستم بسیار منظم و مرتبی دارند که به راحتی می توانند برق را از لوله های فلزی عبور دهند. زیرا لوله های برقی از میان این بست ها عبور می کنند و به هر محلی که قرار است نصب شوند برق را هدایت می کنند.

اگر شما لوله ای که میخواهید در ساختمانتان بکار ببرید دارای اندازه با خم ۴۵ یا ۹۰ درجه است دیگر نیازی به بست اسپیت ندارید و شما می توانید از یک نوع دیگر از بست اسپیت ها استفاده کنید که به نام بست اسپیت نافی دار شهرت دارد و این بست اسپیت به صورت کاملا سفارشی تولید می شود. اگر شما در ساختمانتان قصد دارید لوله های فلزی نصب کنید حتما باید از بست اسپیت استفاده کنید تا به راحتی بتوانید هر سایز لوله ای که مد نظرتان است در ساختمان خود قرار دهید.

مهم ترین و اصلی ترین مزیت بست اسپیت

مهم ترین و اصلی ترین مزیت بست اسپیت این است که این محصول قیمت بسیار مناسبی نسبت به دیگر محصولات مشابه خود دارد که علاوه بر آن شما می توانید این محصول را در اندازه های مختلف در بازار به راحتی پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید. اگر به روی جعبه های این محصولات نگاه کنید استاندار سایز و همچنین اندازه اصلی بست اسپیت داخل جعبه و همینطور نام کارخانه تولید آن روی جعبه خرید آن درج و ثبت شده است. با این مشخصات، محصول به قسمت انبار کارخانه منتقل می شود و نگه داری می شود تا  با توجه به نیاز مشتریان عرضه شود. از عوامل مهم در سیستم سیم کشی ساختمان سازی استفاده از بست اسپیت های مناسب است زیرا یک بست اسپیت اگر به اندازه لوله مصرفی درست انتخاب نشده باشد باعث می شود خسارات زیادی به آن مکان  یا ساختمان وارد شود.

کاربرد بست اسپیت

انواع بست اسپیت

بست اسپیت ها حالت های مختلفی دارند که شامل اند از :

  • بست صلب
  • بست روکش دار
  • بست انعطاف پذیر
  • بست یک طرفه
  • بست دوطرفه

شما می توانید به راحتی این بست ها را در بازار پیدا کنید و مورد استفاده قرار دهید.

لطفا نظر خود را در رابطه با مقاله بست اسپیت چیست برای ما کامنت کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال کامنت بگذارید تا کارشناسان تک سینی کابل در اسرع وقت پاسخگوی شما باشند.

بروزرسانی در تاریخ 1401/10/01

1 دیدگاه

  • با تشکر از مطلب شما در زمینه بست اسپیت چیست. فروشگاه شما انواع بست اسپیتی که نام بردید را به فروش می رساند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *