براس بوش چیست

یک نمونه ابزاری که در صنعت برق به وفور مورد استفاده قرار می‎گیرد، براس بوش است؛ اصولاً این قطعه را با متریال‎های مختلفی همچون چدن، برنج، گالوانیزه تولید می‎کنند. زمانی از این قطعه استفاده می‌شود که نیاز است، انشعابات بیشتری به قوطی‎های کلید پریز و یا جعبه‎های تقسیم برسد که این قطعات را به‌هم متصل می‎کنند.

در حقیقت این قوطی‎ها و لوله‎ها زمانی کاربرد دارند که در راه‎ اندازی تاسیسات آن‎ها، به لوله کشی‎های فولادی احتیاج است. برای مثال در کارخانه‎ها و ساختمان‎های کارگاهی که مواد آلاینده و یا رطوبت در آن‎ها زیاد است؛ اصولاً در این مکان‎ها کابل برق‌‎های موجود به سرعت دچار آسیب می‎شوند؛ به کمک براس بوش سیم‎های موجود در برابر رطوبت و حتی خرده شدن در امان می‎مانند.

گفتنی است که براس بوشن‎ها در انواع مختلف با سه سایز (کوتاه، متوسط، بلند) بر اساس استاندارد BS و یا ISO تولید می‎شوند. در رابطه با ساختار این قطعه باید بگوییم که به شکل استوانه‎ای است، که از رو دارای لبه آچار خور و رزوه‎ برخوردار است. فراموش نکنید که این قطعه علاوه به ساختار فلزی، با دو متریال پی وی سی و پلاستیکی هم طراحی و تولید می‌شوند که هر کدام دارای مشخصات فنی خاصی هستند و در شرایط مختلفی هم مورد استفاده قرار می‎گیرند.

برای مثال براس بوش پلاستیکی که در سه سایز ۱۳.۱۶، ۲۱ تولید می‎شود که علاوه بر کیفیت و طول عمر بالا، در رنگ‎های مختلفی هم در بازار دیده می‎شود. یا این که برای بوشن‎های پی وی سی که در سیستم‎های فاضلاب به وفور دیده می‎شوند، لذا در برابر عوامل شیمیایی و فیزیکی مختلف مقاومت بالایی دارد. بنابراین برای انتخاب یک براس بوشن مناسب بایستی دقت بالایی را صرف کنید.

گروه صنعتی تک سینی کابل تولید کننده انواع سینی کابل ،نردبان کابل ، لوله فلکسیبل، لوله فولادی برق ( جعبه تقسیم چدنی ) و پریز کف‌خواب با بهترین قیمت و کیفیت می باشد.

انتخاب گروه صنعتی تک سینی کابل بهترین گزینه شما برای خرید جعبه تقسیم چدنی در انواع مختلف می باشد. شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان تک سینی کابل بتوانند شما را راهنمایی کنند.

خرید لوله فولادی برق

جنس براس بوش

  • فلزی
  • پلاستیکی
  • PVC

 

براس بوش برنجی

کاربرد براس بوش برنجی برای محافظت از سیم‌ها در برابر رطوبت و خوردگی می باشد.  براس بوش برنجی برای اتصال جعبه تقسیم‌ها به لوله فولادی در انواع ۲۰ و ۱۵ میلی متری با ( پایه معمولی، پایه کوتاه یا پایه بلند)  تولید می‌شوند.

براس بوش برنجی از تولیدی شرکت PGCO  می باشد.  و با سایز‌های PG11 تا PG48 تولید و در بازار عرضه می شوند. کاربرد براس بوش برنجی در کابل‌های برق،  لوله برق،  روی جعبه تقسیم،  قوطی کلید و پریز برنجی، فیکس کردن سیم و تابلو برق استفاده می شوند.  براس بوشن برنجی یکی از قطعات مهم در صنعت برق می باشد و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.  از نوع برنجی برای اتصال لوله‌های گالوانیزه فولادی برق جعبه تقسیم و حتی به قوطی‌های کلید و پریز برق ساختمان‌ها  و سایر محیط‌هایی که نیاز به  لوله کشی فولادی دارند استفاده می گردد.

از آنجایی که قطر لوله‌های فولادی با قطر ورودی جعبه تقسیم‌ها یکسان است،   بنابراین استفاده از بوشن برنجی لازم و ضروری می باشد.  استفاده از برنج در ساخت براس بوشن این باشد که برنج یک آلیاژ فلزی است،  که دارای ترکیبی از روی و مس می باشد.

که برای ساخت تمام لوازم جانبی و اتصالات سیستم‌های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند.  دلیل دیگر این می باشد که فلز برنج بسیار مقاوم است و می‌تواند در برابر حرارت و فشارهای ناشی از فرآیندهای صنعتی مقاومت بالایی داشته باشند.

براس بوش برنج ماده ای کاملاً بدون جرقه است. بنابراین می‌توان از این بوش برنج در محیط‌هایی که گاز‌های انفجاری نیاز به لوله کشی دارد استفاده کرد.  قیمت براس بوشن برنجی  بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

براس بوش پلاستیکی

براس بوش پلاستیکی قطعه‌های مخروطی شکل هستند که برای اتصال بوشنها به قوطی کلید استفاده می شوند. به این صورت می باشد که اول بوش را به لوله اتصال داده و سپس براس را از داخل به ان اتصال می دهیم.  براس بوش پلاستیکی در سایز‌های برقی از جمله ۲۱ ، ۱۶ و ۱۳ و همینطور از مواد درجه یک، با کیفیت و با رنگ‌های متنوع تولید می شوند.

براس بوش پلاستیکی چون به صورت مخروطی شکل بوده است و قطر یک طرف آن بزرگ می باشد به همین خاطر به قوطی گیر کرده و از داخل قوطی نمی تواند عبور کند و این باعث می شود که قوطی،  بوش و لوله به هم وصل شوند.  براس بوشن پلاستیکی از نظر قیمت بسیار مناسب می باشد.

براس بوش پی وی سی

این نوع بوش‌ها از اتصالاتی هستند که بسیار کاربردی می‌باشند.  و کاربرد آن برای متصل کردن لوله‌ها به همدیگر در سیستم‌های لوله کشی و فاضلاب کشی می باشند.  براس بوش pvc یکی از مهم‌ترین انواع بوشن‌ها می باشد.  این بوشن در برابر عوامل فیزیکی،  شیمیایی و سازگار با انواع لوله‌ها بسیار مقاوم می باشند.  براس بوش pvc دارای دو سر نامساوی بوده که برای اتصال لوله‌هایی که غیر هم سایز هستند به یکدیگر، به کار برده می شوند.

این نوع بوشن‌های pvc  از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشند.  و دارای استانداردهای بالا در مراکز معتبر عرضه می شود.  در بوشن‌های پی وی سی مواد پلیمری مرغوب به کار رفته است و این باعث شده که مقاومت آن در برابر شکستگی،  پوسیدگی و  ترک خوردگی بسیار بالا باشد.

و دارای عمر طولانی باشد.  بوشن پی وی سی قطعه استوانه ای شکل می باشد،  که برای اتصال دو شاخه لوله به هم استفاده می شوند.  از این بوشن‌های پی وی سی در لوله کشی‌های استخر نیز بسیار کاربرد دارد.  همینطور در مسیرهای لوله کشی طولانی نیز بوشن پی وی سی بسیار مناسب می باشد.

نردبان کابل

نحوه کار براس بوش

 براس بوش دارای ورودی است که به شکل صاف و گرد است و استفاده از آن به دلیل خارج شدن آن از جعبه تقسیم بدون هیچ وابستگی و اتصال به مجاری فلزی است که برای کم کردن فضای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

در اینجا می توان گفت مهم ترین نقش براس بوش چیست، به عنوان یک مادگی می باشد که بر روی بخشی از لوله فولادی برای تسهیل و جداسازی قطعات اتصالات لوله فولادی برای جعبه به کار برده می شود.

دلیل استفاده از فلز برنج در ساخت براس بوش چیست، این است که برنج یک آلیاژ فلزی است که دارای ترکیبی از مس و روی است و سال هاست که برای ساخت تمام اتصالات و لوازم جانبی سیستم های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

آلیاژ به کار رفته در ساخت براس بوش 

علت کاربرد فلز برنج در ساخت براس بوش چیست، به دلیل اینکه فلز برنج بسیار مقاوم است و می تواند در مقابل درجه حرارت و فشارهای ناشی از فرآیندهای صنعتی مقاومت کند. از دیگر مزیت های به کارگیری فلز برنج در ساخت براس بوش می توان گفت که برنج یک ماده کاملا بدون جرقه است و برای استفاده در محیط هایی که گازهای انفجاری نیاز به لوله کشی دارند قابل اطمینان است,قیمت مناسب آن نسبت به سایر محصولات مشابه و در آخر آتصالات آسان و در دسترس آن است.

انواع براس بوش موجود در بازار

  • براس بوش PG11
    براس بوش PG13.5
    براس بوش PG21
    براس بوش PG29
    براس بوش PG36
    براس بوشPG48
    براس بوش M20
    براس بوش M25
    براس بوش M32
    براس بوش M40
    براس بوش 1/2
    براس بوش 3/4
خرید براس بوش

مزایای استفاده از براس بوش

نمایندگی های تولیدی محصولات ساختمانی با تولید و عرضه براس بوش های استاندارد، نقش بسیار مهمی در اتصالات لوله های فلزی دارند. بدین گونه که لوله های فلزی به صورت کامل به مکان انشعاب وصل شده و دیگر سیم ها و کابل ها در معرض آسیب نخواهند بود. براس بوش ها انواع مختلفی دارند و در طول های کوتاه، متوسط و بلند قابل عرضه هستند.

در ساخت براس بوش ها از استانداردهای ISO و BS استفاده می گردد. اما اینکه مزایای استفاده از براس بوش چیست، می توان اینگونه گفت که فلز به کار رفته در ساخت براش بوش در برابر شرایط محیطی کاملا مقاوم بوده و می توان به راحتی از آن استفاده کرد و قیمت مناسب نسبت به سایر محصولات مشابه آن و در آخر اتصالات آسان و در دسترس می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *