خرید جعبه تقسیم پلاستیکی

جعبه تقسیم پلاستیکی چیست

امروزه استفاده از جعبه تقسیم پلاستیکی  و خرید جعبه تقسیم پلاستیکی در صنایع مختلف به صورت چشم گیری افزایش یافته است و در موارد مختلفی می توان استفاده از این جعبه تقسیم ها را مشاهده کرد.

جعبه تقسیم به عنوان نقطه اجتماع مشترک سیم های برق است ، جایی که آنها قبل از حرکت به یکدیگر متصل می شوند.

با وجود این که امروزه موارد استفاده از جعبه تقسیم پلاستیکی افزایش یافته است اما با توجه به این که جعبه های تقسیم در ابتدا برای ایجاد انشعاب و مخفی کردن اتصالات در برق کشی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گرفته است همین نام بر روی آن مانده است.

معمولا این جعبه ها از اتصالات الکتریکی در برابر گرد و غبار، رطوبت، حرارت، حمله حیوانات جونده مانند موش و … محافظت می کند.

جعبه تقسیم پلاستیکی در 5 شکل مربع، مستطیل، گرد، هشت ضلعی و سقفی در بازار موجود می باشد. از جمله ویژگی ها و خصوصیاتی که برای جعبه تقسیم پلاستیکی می توان در نظر گرفت که سبب تمایز این جعبه ها با جعبه های دیگر شده است، می توان به مقاومت مکانیکی بالا، مقاومت شیمیایی بالا، خاصیت ضد ضربه بودن، عایق الکتریکی بالا و عایق حرارتی بالا اشاره کرد.

گروه صنعتی تک سینی کابل تولید کننده انواع سینی کابل ،نردبان کابل ، لوله فلکسیبل، لوله فولادی برق ( جعبه تقسیم چدنی ) و پریز کف‌خواب با بهترین قیمت و کیفیت می باشد.

انتخاب گروه صنعتی تک سینی کابل بهترین گزینه شما برای خرید جعبه تقسیم چدنی در انواع مختلف می باشد. شماره های درج شده تماس بگیرید تا کارشناسان تک سینی کابل بتوانند شما را راهنمایی کنند.

مزایای جعبه تقسیم پلاستیکی چیست

جانکشن باکس های پلاستیکی مزایای بیشماری را با خود به همراه دارند. هزینه کم و سهولت نصب و استفاده از جمله دلایلی هستند که آن ها را محبوب کرده اند. با این حال باید توجه داشت که جانکشن باکس های پلاستیکی برای تمامی پروژه ها قابل استفاده نیستند. در جایی که نمی توان از این مدل ها بهره برد به سراغ جعبه تقسیم های فلزی خواهیم رفت. هم مدل های فلزی و هم مدل های پلاستیکی دارای رنج گسترده ای از سایز و اندازه هستند تا در پروژه های داخلی و خارجی استفاده شوند. بنابراین اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به مزایای جعبه تقسیم های پلاستیکی داشته باشیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قیمت مناسب و پایین
  • نصب آسان
  • راحتی استفاده
  • مراقبت از تجهیزات و اتصالات الکتریکی
  • جلوگیری از جویده شدن سیم ها و کابل ها توسط موش ها
  • گرفتن انشعابات مختلف برای کاربردهای گوناگون
  • جلوگیری از خطر برق گیری

 لیست قیمت جعبه تقسیم پلاستیکی آپدیت اردیبهشت 1402

این جعبه ها از سیم های گرم (سیاه) ، سفید (خنثی) و زمین (سبز یا مسی) محافظت می کنند و ممکن است حاوی برخی از رنگ های سیم دیگر برای عملکردهای ثانویه و روشنایی باشد. این جعبه ها به صورت روکار در قسمت های مختلف ساختمان و معمولا در گوشه های دیوار نصب می شوند.

ساختار جعبه تقسیم پلاستیکی

جانکشن باکس های پلاستیکی نارسانا هستند. به این معنی که در صورت برخورد با یک سیم حاوی جریان، برق را منتقل نمی کنند. به همین خاطر ریسک برق گرفتگی را تا حد بسیار خوبی پایین می آورند. داشتن یک جعبه تقسیم نارسانا در بسیاری از موارد خوب و مفید است. اما در برخی از پروژه ها ممکن است مشکل ایجاد کنند. نکته خوب و مفید در مورد جعبه تقسیم های پلاستیکی این است که دیگری نیازی به اتصال به آن ها به زمین نیست. به عبارت دیگر نیازی به اتصال سیم زمین به خود جعبه نیست. در سوی دیگر جعبه تقسیم های فلزی نیاز دارند تا در مدارات مختلف به زمین متصل شوند.

موارد استفاده جعبه تقسیم پلاستیکی

همان طور که گفته شد موارد کاربرد جعبه تقسیم پلاستیکی رنج گسترده ای را در بر می گیرد که در اینجا به برخی از مهم ترین موارد اشاره خواهیم کرد.

1-محل مناسب برای قرار دادن برد و قطعات الکتریکی

با توجه به این که برد و قطعات الکتریکی از حساسیت بالایی برخوردار می باشند و نمی توان به طور مستقیم آن ها را بر روی سیستم نصب کرد به همین دلیل باید از جعبه تقسیم پلاستیکی برای نصب و افزایش ایمنی استفاده کرد.

2-قابلیت نصب ترمینال ریلی و ریل

معمولا اتصال مستقیم سیم ها از لحاظ ایمنی توصیه نمی شود. به همین دلیل در چنین مواردی باید از جعبه تقسیم هایی استفاده کرد که که قابلیت نصب ریل بر روی آن وجود داشته باشد که جعبه تقسیم پلاستیکی این ویژگی را دارد.

3- نصب کلید و پریز صنعتی

جعبه تقسیم پلاستیکی می تواند فضای مناسبی را برای نصب و جاسازی انواع کلید، سوکت و پریز در محیط های صنعتی را به وجود آورد به همین دلیل می توان گفت بهترین گزینه در چنین شرایطی این نوع کلید ها می باشند.

خرید جعبه تقسیم پلاستیکی

دوام و ماندگاری

ماندگاری دقیقا جایی است که مدل های پلاستیکی قافله را به مدل های فلزی می بازند. مقاومت مدل های پلاستیکی به مراتب از مدل های فلزی کمتر و پایین تر است. مقاومت نسبتا پایینی دارند و امکان شستگی آن ها وجود دارد. بنابراین از نظر ماندگاری و متسحکم بودن جعبه تقسیم های فلزی به راحتی مدل های فلزی را شکست می دهند.

سایز بندی جعبه تقسیم پلاستیکی

همانطور که انواع مختلفی از جعبه تقسیم ها وجود دارد بسته به سایزشان نیز دسته بندی می شود. سایز جعبه تقسیم ها به تعداد ورودی های آن بستگی دارد که از جمله می توان به ورودی های 6 عددی، 12 عددی و غیره اشاره کرد. جعبه تقسیم ها طبق استاندارد های DIN , BS طراحی و تولید می شود. این استاندارد ها در بر گیرنده سایز های زیر است:

جعبه پلاستیکی 8*8

جعبه پلاستیکی 10*10

جعبه پلاستیکی 10*15

جعبه پلاستیکی 15*20

جعبه پلاستیکی 17*24

جعبه پلاستیکی 20*30

انواع جعبه تقسیم پلاستیکی

البته باید گفت  توجه به انواع  این جعبه ها در خرید جعبه تقسیم پلاستیکی می تواند موثر باشد. این نوع جعبه های تقسیم در اندازه و سایز های مختلفی به بازار عرضه می شوند.

سایز در نظر گرفته شده برای این نوع جعبه های تقسیم شامل 8*8، 10*10، 15*10، 20*15، 24*17 و 30*20 می باشد که هر یک در موارد مخصوص به خود مورد استفاده قرار می گیرند.

در این دسته بندی ها سایز لوله های ورودی می تواند یکی از عوامل مهم باشد. معمولا در جعبه تقسیم پلاستیکی سایز لوله های ورودی بر اساس دو استاندارد DIN و BS تعیین می شود. در استاندارد DIN رنج سایز جعبه های تقسیم پلاستیکی بین PG11 تا PG48 متغیر می باشد و این مقدار در استاندارد BS بین مقادیر M20 تا M50 متغیر می باشد.

جعبه تقسیم پلاستیکی

میزان مقاومت جعبه تقسیم پلاستیکی در برابر رطوبت

یکی از ویژگی های مهم جعبه تقسیم های پلاستیکی قدرت دفع رطوب و میزان مقاومت آنها در برابر رطوبت است. درجه حفاظت محیطی این جعبه تقسیم های پلاستیکی IP40/50 ، IP66~67 است.

برند های مطرح فروشنده انواع جعبه تقسیم پلاستیکی

در بازار صنعت برق برند های بسیاری اقدام به فروش انواع جعبه تقسیم پلاستیکی می کنند که از این میان چند برند مطرح زیر بسیار مشهور هستند و با کیفیت های عالی محصولات مختلفی را تولید می کنند:

  • باکسیران: یکی از مهم ترین تولید کنندگان انواع جعبه تقسیم پلاستیکی است و نمایندگی ها و شعبات بسیاری در سراسر ایران دارد. از میان نمایندگی ها فروشنده هایی چون صنعت پارسا و صنعت ایران از سایر فروشگاه ها و نمایندگی ها مشهورتر هستند.
  • الکان: الکان از دیگر برند هایی است که اقدام به تولید جعبه تقسیم با کیفیت های خوب می کند. برای خرید انواع جعبه تقسیم از این شرکت می توانید از طریق نمایندگی های مجاز آن اقدام کنید. از جمله نمایندگی ها می توان به صنعت پارس و کیا کالا و غیره اشاره نمود.
جعبه تقسیم پلاستیکی

نکات لازم در هنگام خرید جعبه تقسیم پلاستیکی

جعبه های برقی محفظه هایی با دوام هستند که اتصالات سیم را که مسئول تأمین برق بسیاری از دستگاه ها و وسایل خانه شما هستند ، در خود جای داده است. این جعبه ها برای مکان ها و برنامه های مختلف در سراسر خانه شما طراحی شده اند و رعایت نکاتی برای خرید آنها لازم است:

  • مواد استفاده شده در ساخت: جعبه های الکتریکی از مواد مختلفی ساخته شده اند که معمولاً از آنها از فولاد ، پی وی سی ، فایبرگلاس یا آلومینیوم ریخته گری استفاده می شود. موادی که باید استفاده کنید عمدتا مربوط به محیط زیست است. یک جعبه ضد آب و هوا برای کاربردهای بیرونی انتخاب کنید.
  • جعبه های الکتریکی ممکن است برای استفاده کابل ، کانال و یا کابل فلزی با روکش غیر فلز (NM) طراحی شده باشند. جعبه های مورد استفاده با کابل NM اغلب دارای یک گیره انتگرال هستند تا از بیرون کشیده شدن کابل جلوگیری کند. لذا برای خرید این جعبه ها سعی کنید دقت بیشتری داشته باشید.
  • حجم و ابعاد جعبه تقسیم پلاستیکی: حجم یک جعبه در اینچ مکعب مشخص می شود و جعبه باید دارای حجمی باشد که برابر با کل حجم موارد موجود باشد. حجمی که برای همه سیم ها ، اتصالات و دستگاه ها (پریزها ، سوئیچ ها و سیم ) که در جعبه نصب می شود را باید پوشش بدهد. در نهایت این موارد مشخص کننده حجم جعبه تقسیم است.
خرید جعبه تقسیم پلاستیکی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *